დროა საქართველოში (და არა მარტო აქ) შევაფასოთ განათლების მიღების
ფორმები და დონე.თუ გადავხედავთ ოცდამეერთე საუკუნის სკოლებსა თუ სხვა სასწავლო ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები და საჭიროებს მისი დანერგვა-განვითარების მნიშვნელობის გაცნობიერებასა და ხელშეწყობას. უდავოა, რომ ICT-ის გამოყენება მნიშვნელოვნად ამაღლებს მასწავლებლის თვითგანვითარების წარმართვაში.ICT-ის პედაგოგს საშუალებას აძლევს,კიდევ უფრო დააინტერესოს მოსწავლეები მისი საგნით და მიიღოს მათგან მაქსიმალური ჩართულობა რაც ძალიან მნიშვნელოვანია ამა თუ იმ საგნის სწორად გაგებისა და შემეცნებისთვის.ასევე აღსანიშნავია ისიც, რომ სკოლის ასაკის ბავშვებს იზიდავთ თვალსაჩინოებები, სიახლეები,მათთვის საინტერესოა კომპიუტერთან მუშაობა და ამასთანავე ამ დროს ისინი არ განიცდიან დაძაბულობას, ითვისებენ პედაგოგი განვითარებას. ICT-ის ზრდას, მაგალითად საკუთარი ცოდნის გადამოწმებისა და განმტკიცებისთვის,ასევე მნიშვნელოვანია ისიც,რომ პედაგოგსაც ხშირი კავშირი ჰქონდეს თავისთავად მისცემს თავის საგანში უფრო მეტი წარმატების მიღწევის საშუალებას.
ჩემი აზრით ICT-ის ერთ-ერთი გამოკვეთილი დადებითი თვისება მასწავლებლისთვის არის ის, რომ ამის საშუალებით მას შეუძლია მუდმივი კავშირი იქონიოს როგორ საკუთარი,ასევე სხვადასხვა ქვეყნების სკოლებთან და მათ მასწავლებლებთან, (პედაგოგებს საშუალება ეძლევათ ინტერნეტის საშუალებით დაუკავშირდნენ ერთმანეთს და გაუზიარონ საკუთარი იდეები თუ გამოცდილება.)
ICT-ის გამოყენება ბევრად უფრო აადვილებს საგაკვეთილო პროცესს და გაკვეთილის გაგებას, ამის განსამტკიცებლად შემიძლია მოვიყვანო საკუთარი მაგალითი-ჩემს სკოლაში ლაბორატორიის არ არსებობის გამო არასოდეს დავინტერესებულვარ ქიმიით,ხოლო თუ ჩემი მასწავლებელი გამოიყენებდა ინფორმაციულ-საკომუნიკაცი ტექნოლოგიებს და ის გარკვეულ ცდებს მაინც მაჩვენებდა კომპიუტერში-შესაძლოა ქიმიაში დღეს ჩემი ცოდნა გაცილებით უკეთესი ყოფილიყო ვიდრე არის.ხოლო ბავშვის არ ცოდნა ბუნებრივია გარკვეულწილად მიუთითებს პედაგოგების სისუსტეზეც,ამრიგად თუ ისინი სწორად გამოიყენებენ ICT -ს, მათი სპროფესიული ხარისხიც მნიშვნელოვნად გაიზრდება.
მაშ ასე,როგორც მივხვდით ICT-ის გამოყენება ძალიან ეფექტურია ნებისმიერ საგანში, ასევე ის მასწავლებლებს ეხმარება თვითგანვითარებაში და შედეგად ვიღებთ იმას,რომ ICT-ის სწორად გამოყენების შემთხვევაში გვაქვს გაცილებით კარგი სურათი სწავლება-შესწავლასთან დაკავშირებით,ვიდრე ICT-ის გამოყენების გარეშე.
No comments:
Post a Comment